Otsi artikkleid pealkirja, sisu või seotud ettevõtte nime järgi

Artikkli otsing

Viimati avaldatud artikklid

Tarbijakaitseamet lisas FashAddict veebipoe musta nimekirja

23.01.2018

Viimastel nädalatel on suurenenud pöördumised tarbijakaitseametisse ja tarbijavaidluste komisjoni, mil tarbijad kurdavad, et OÜ FashAddict veebipoel www.fashaddictshop.ee on probleeme, mille tõttu tarbijad ei ole kaupa kätte saanud ette nähtud tähtaja jooksul ning ostusumma on tarbijatele tagastamata. Samuti on tarbijatel probleeme kauplejaga kontakti saamisel. Amet lisas FashAddict OÜ e-poodide musta nimekirja

Olukorras, kus kaupleja on andnud korduvalt tarbijale ebaõiget teavet kauba kohaletoimetamise aja kohta, on tarbijal õigus lepingust taganeda ning saada makstud raha tagasi.

FashAddicti veebipoest kaupa tellinud tarbijad on oma nõuded ettevõtja vastu esitanud tarbijavaidluste komisjonile. Tänaseks on menetlus lõppenud kolme avalduse osas, mille tulemusel komisjon otsustas üheselt, et tarbijaõigusi on oluliselt rikutud. Kauplejal on otsuste täitmiseks aega 30 päeva, et vältida tarbijakaitseameti musta nimekirja sattumist. Komisjoni otsustega saab tutvuda tarbijakaitseameti infosüsteemis

Tarbijakaitseamet on alustanud FashAddicti suhtes järelevalvemenetluse ning teinud ettekirjutuse, millega kohustas ettevõtjat lõpetama tarbijatele ebaõige informatsiooni edastamise, tagama tarbijatele asjakohase klienditeeninduse ning viima veebilehel avaldatud lepingueelse teabe seadusega kooskõlla. Kui ettevõtja ettekirjutust ei täida, on ametil õigus rakendada sunnivahendeid. 

Eeltoodud probleemide tõttu lisas tarbijakaitseamet FachAddicti ka e-poodide musta nimekirja ning amet soovitab tarbijatel nende enda majandushuve silmas pidades arvestada eeltoodud asjaoludega ja kaaluda enne ostuotsuse tegemist teisi alternatiive. 

Tarbijakaitseametil on õigus teavitada avalikkust ohu ennetamisest, ohukahtlusest, ohust või korrarikkumisest võimaldamaks tarbijatel teha teadlikke valikuid.

Tarbijakaitseamet: Tarbijad kurdavad probleeme rulood.com veebipoega

19.12.2017

Tarbijakaitseametisse on pöördunud tarbijaid, kelle mureks on Solar Eclipse OÜ veebipood rulood.com tellimuste mittetäitmine. Tarbijate pöördumistest nähtub, et ettevõtjal on probleeme, mille tõttu tarbijad ei ole kaupa kätte saanud ette nähtud tähtaja jooksul ning ostusumma on tarbijatele tagastamata. Tarbijakaitseamet ei ole ettevõtjalt saanud tekkinud olukorra kohta piisavaid selgitusi.

Muuhulgas on Solar Eclipse OÜ kantud tarbijavaidluste komisjoni otsuseid mittetäitnud ettevõtete nimekirja seoses tarbijatele tellitud toodete kohale toimetamata jätmisega. Amet soovitab tarbijatel nende enda majandushuve silmas pidades arvestada eeltoodud asjaoludega ja kaaluda enne ostuotsuse tegemist teisi alternatiive. 

Tarbijakaitseseaduse kohaselt on kaupleja kohustatud tarbija kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis esitatud kaebusele samas vormis vastama ja teavitama tarbija nõude rahuldamisest või kaebuse võimalikust lahendusest 15 päeva jooksul alates kaebuse saamisest. Vastus saadetakse tarbija märgitud postiaadressil või e-posti aadressil, kui tarbijaga ei ole kokku lepitud teisiti. 

Kui kaupleja ei ole tarbijaga kokkulepitud tähtaja jooksul kaupa kohale toimetanud, peaks tarbija enne, kui ta saab lepingut lõpetada, nõudma kauplejalt kauba kohale toimetamist mõistliku lisatähtaja jooksul. Kui lisatähtaja jooksul kohustust ei täideta, on tarbijal õigus kohustuse täitmise asemel nõuda kahju hüvitamist või lepingust taganeda ja makstud summa tagasi saada.

Tarbijakaitseametil on õigus teavitada avalikkust ohu ennetamisest, ohukahtlusest, ohust või korrarikkumisest võimaldamaks tarbijatel teha teadlikke valikuid.

Lisainfo:

Hanna Turetski
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja
Tel: 53 308 076

Tarbijakaitseamet tuvastas hinnaerinevusi igas kontrollitud kaupluseketis

30.11.2017

Tarbijakaitseamet viis kauplustes üle Eesti läbi hinnakontrolli, mille eesmärk oli saada ülevaade hinnateabe korrektsusest müügisaalis ja kassas ning sooduskaupade müügiks pakkumisel. Eksimusi esines igas kontrollitud kaupluseketis. 

Tarbijakaitseameti hinnakontroll hõlmas suuremate kauplusekettide 77 kauplust. Hinnaerinevusi leidus rohkemal või vähemal määral igas kaupluseketis, ent mitte igas poes. Tarbijate eksitamist tuvastati 41 kaupluses. Kõige enam eksitamist leiti ehituskaupu müüvates kauplustes. 

Kuigi hinnaerinevused riiulil ja kassas üksiku tehingu raames vaadates tunduvad väikesed, olles 10-20 senti kauba kohta, mõjutab see kindlasti kaupleja usaldusväärsust tarbija silmis. Sageli põhjendasid kaupluste esindajad hinnaerinevusi asjaoluga, et nad ei jõudnud hinnasilte pärast kampaania lõppemist riiulitel ära vahetada, mis ameti hinnangul aga viitab süsteemsele probleemile oma töö korrektsel korraldamisel. 

Kontrollide käigus selgus, et hinnaerinevused ulatusid kuni 10 protsendini ostukorvist, mis tuli tarbijal juurde maksta. Näiteks 144 eurot maksva ostukorvi puhul tuli tarbijal kanda 14 eurone lisakulu, mis selgus kassas. Leidus ka üks kauplusekett, kus tuli kõikidel tarbijatel igale tootele kassas üks sent juurde maksta. „Igaüks võib ise mõelda, kui palju ta kulutab kuu või aasta jooksul kauplustes raha ning arvestades Eesti kaubanduse kogumahtusid, siis see mõni protsent hinnaerinevusi tarbija rahakoti arvelt ei tundugi nii väike,“ kommenteeris tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. 

Lisaks leidis amet ka muid eksimusi, näiteks ei olnud tarbijal võimalik hinnasilti vaadates täpselt aru saada, milline on kehtiv hind ning juhtus ka, et müügikohas puudus kauba hind sootuks. Hinnad tuleb avaldada selliselt, et need oleks selgelt loetavad, tarbijale üheselt mõistetavalt.  

Oluline on kauplejatel mõelda, kuidas edaspidi taolisi rikkumisi ära hoida. Iga kontrollitud kauplus sai konkreetselt enda kohta käiva kontrolli kokkuvõtte, millele amet ootab vastuseks kauplustelt lahendusi taoliste olukordade vältimiseks. Täna tarbijakaitseametis toimunud arutelul kauplejatega rõhutas amet, et probleemile lahenduste otsimisel tuleb kauplejail silmas pidada, et kauba või teenuse tarbijale pakkumine ja müük ning muul viisil turustamine peab toimuma head kaubandustava arvestades ning tarbija suhtes ausalt. 

Rohkem teavet:

Rimi müüs salmonelloosinakkusega pelmeene

11.11.2017

Eesti veterinaar- ja toiduamet tuvastas Rimis pistelise kontrolli käigus pelmeenipakist «Pelmeenid sea-veiselihaga Rimi 400g» salmonelloosinakkuse.

«On väga kahetsusväärne, et salmonelloosinakkusega pelmeenid Rimi lettidele jõudsid,» sõnas Rimi avalike suhete juht Katrin Bats. «Hetkel oleme nende pelmeenide müügi Rimides peatanud. Kõik, kes on ostnud Rimi pelmeenid sea-veiselihaga, palume need lähimasse kauplusesse tuua ning toote eest makstakse raha tagasi.

Tootja lasi Lätis nimetatud partii pelmeene analüüsida ja tänaseks on tulnud vastus, et salmonellat neis ei leitud. Jätkatakse uurimis, et selgitada välja, kuidas bakter Eesti partiisse sattus. Pelmeenid tarnis Rimidesse ettevõte Dabas Produkt SIA.

«Salmonellabakterid on väga vastupidavad, mis ei hävi kuivatatud ega külmutatud toiduainetes mitu kuud,» sõnas perearst Eero Merilind ja lisas, et haigusbaktereid võib leiduda munatoodetes, lihas, piimas ja toidule võib salmonella edasi kanduda ka nakatunud inimeselt. «Õigel temperatuuril kuumutatud pelmeenides salmonella hävib ja inimesele mingit ohtu ei kujuta.» Perearst rõhutab, et oluline on, et pärast toidutöötlemist pestaks käsi – kui käsi ei pesta, on nakatumise tõenäosus suurem. Samuti tuleks arsti sõnul pesta hoolikalt toidu valmistamisel kasutatud kööginõusid, nuge ja kahvleid.

Tarbijad kurdavad probleeme palmtek.ee veebipoega

19.10.2017

Tavapärasest enam tarbijaid on pöördunud tarbijakaitseametisse seoses ARB Trade OÜ veebipoest palmtek.ee tehtud tellimustega. 

Tarbijate pöördumistest nähtub, et ettevõtjal on probleeme, mille tõttu tarbijad ei ole kaupa kätte saanud ette nähtud tähtaja jooksul ning lepingust taganemise õiguse kasutamisel on viibinud ka ostusumma tagastamine. Lisaks on ka kaebusi toodete kvaliteedi osas.

Muuhulgas on ARB Trade OÜ kantud tarbijavaidluste komisjoni otsuseid mittetäitnud ettevõtete nimekirja seoses toote asendamise või parandamise nõude täitmata jätmisega. Amet soovitab tarbijatel nende enda majandushuve silmas pidades arvestada eeltoodud asjaoludega ja kaaluda enne ostuotsuse tegemist teisi alternatiive. 

Tarbijakaitseseaduse kohaselt on kaupleja kohustatud tarbija kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis esitatud kaebusele samas vormis vastama ja teavitama tarbija nõude rahuldamisest või kaebuse võimalikust lahendusest 15 päeva jooksul alates kaebuse saamisest. Vastus saadetakse tarbija märgitud postiaadressil või e-posti aadressil, kui tarbijaga ei ole kokku lepitud teisiti. 

Kui kaupleja ei ole tarbijaga kokkulepitud tähtaja jooksul kaupa kohale toimetanud, peaks tarbija enne, kui ta saab lepingut lõpetada, nõudma kauplejalt kauba kohale toimetamist mõistliku lisatähtaja jooksul. Kui lisatähtaja jooksul kohustust ei täideta, on tarbijal õigus kohustuse täitmise asemel nõuda kahju hüvitamist või lepingust taganeda ja makstud summa tagasi saada.

Tarbijakaitseametil on õigus teavitada avalikkust ohu ennetamisest, ohukahtlusest, ohust või korrarikkumisest võimaldamaks tarbijatel teha teadlikke valikuid.

Tootja kutsub Recaro Zero.1 turvatoolid võimaliku ohu tõttu tagasi

23.09.2017

Tarbijakaitseametile laekus läbi Rapex-süsteemi teave kasutajatele ohtlikuks osutuda võivast turvatoolist Recaro Zero.1, mille puhul üks kinnitusrihm võib iseeneslikult lõdveneda ja seetõttu ei taga piisavat kaitset lapsele avarii korral. Tootja kutsub puudusega tooted tagasi.

Tagasikutsumine puudutab Recaro turvatooli Zero.1 R44 või Zero.1 R129 i-size mudeli numbriga 6300 või 6303, toolile märgitud seerianumber on või jääb vahemikku KS01022139 - KS01024461; KS0128355; KS01035954 - KS01039574; KS01048736 - KS01049087.

Nimetatud turvatoole Eestis on pakkunud KOTRYNA OÜ, kelle kaupluste hulk kuuluvad näiteks Juku Mänguasjakeskus, BabyCity ja KidzOne ning mitmed veebipoed, nagu ASi K.G. Knutsson e-kauplus autokataloog.ee ja Beebile OÜ e-pood beebile.ee, keda on toote tagasikutsumisest teavitatud.

Sellise turvatooli soetanud tarbija peaks turvatooli ümbervahetamiseks pöörduma esimesel võimalusel müüja poole.